Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Ei bok
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-7-2004 kl 16:07
Ei bok


Har lest ei bok som visstnok skal være en Guds åpenbaring. Det står en del om helvette, dommen og himmelen. Dyret og tallet 666. Hvem dyret er og hva han vil gjøre etc.. i slutten av boka står dette. jeg bare lurer på hva dere syns om boka, dere som har lest den eller vil lese den nå?
Du finner boka her: http://www.himmelellerhelvete.tk/

En guddomelig åpenbaring av helvete heter boka. :D
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2004 kl 00:03
det første som slår meg


er at denne siden du refererer til kun refererer til denne Kathryn's bøker og ikke til Bibelen.

hun er ikke den eneste som hevder å ha sett både himmel og helvete. hun er langt mindre den eneste som er blitt kalt Guds hellige verktøy pga at det skjer undre og mirakler når hun leder møter.

når det gjelder kvinnelige ledere i menigheten, så kan vi allerede her si at det er bibelstridig, fordi Bibelen sier at kvinner ikke skal være ledere i menighetene. jeg er selv kvinne/jente og aksepterer dette og har egentlig ikke noen problemer med det.

en annen ting denne boken "glemmer" er at demoner ikke er i helvete enda. de er på jorden. helvete spares til dommen så vidt jeg har forstått. først da skal menneskene dømmes hit eller dit. ingen er i himmelen eller helvete enda. Jesus skal en dag komme tilbake for å dømme levende og døde. de er ikke allerede dømt.

jeg vet ikke helt hva jeg skal si om denne boken. jeg trenger å be og lese Bibelen.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2004 kl 00:23
Ok


Men slik jeg har forstått det så kommer man et sted etter døden, ikke sant? Og hvor havner vi, jo i dødsriket inntil videre. Men havner syndere og hellige på samme sted? Så klart ikke. Det er et dødsrike hvor man dør bort i fra Gud, og et dødsrike som er det samme som paradis, som jesus sa til han som hang ved siden av han på korset. I dag skal du være med meg til paradis. Det du mener er ildsjøen, altså den andre død. Helvete eller dødsriket som syndere er i inntill videre skal en gang kastes i ildsjøen. Slik jeg har forstått det i hvertfall. Og når du snakker om det med at Paulus ikke tillater kvinner å være lærere i menigheten så vet jeg ikke helt. Paulus var også et menneske. Og forholdene på den tiden var ganske anderledes enn nå. Kvinnene stod et annet sted. Det hadde vært temmelig radikalt dersom Paulus hadde sagt at kveinner fikk lov å være ledere. I dag har vi likestillingen. Jeg vil nok tro at Jesus synes det er greit at kvinner forkynner i menigheten. Paulus var bare et menneske. Og hadde egne meninger slik som også vi har. Fram til nå har jeg enda ikke vært i en menighet hvor kvinner tiet.. og hadde kledd hodet. For det mente vel også Paulus at de skulle? Men så klart, dersom alle hadde fulgt det Paulus påla da hadde jeg også akseptert dette. Men jeg aksepterer også at de er lærere.. vanskelig tema akkurat det der. Tilbake til det med helvete. Noen sier at helvete ikke skal være et sted hvor satan hersker men hvor han også pines. Jeg vet ikke hva jeg skal tro ettersom det ikke egentlig står så mye om det i bibelen. Det eneste jeg tror jeg vet er at vi kommer til et dødsrike etter døden, slik som Jesus dro ned til dødsriket. Men jeg tror ikke syndere og hellige kommer til samme sted. Dermed vil eg kalle disse to forskjellige dødsriker for helvete og paradis (den første død) Og ildsjøen der dødsriket og helvete skal kastes (den andre død)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2004 kl 20:03
problemet med denne boken


er at Guds tilgivelse er ute av bildet. forsoningen ved Jesu blod er ute av boken. den sier at det fins kristne i helvete og at hvis man ikke er pinsevenn, så havner man i helvete. mary baxter sier i denne boken at dersom man ikke tror på åndsdåpen slik den forkynnes av pinsebevegelsen, så havner man i helvete. dette er ikke sant.

i tillegg sier boken at satan styrer i helvete. dette er heller ikke sant. satan skal pines i helvete. Bibelen sier at satan er kastet ned på jorden og ikke i helvete/dødsriket. Bibelen sier heller ikke at dødsriket er inne i jorden.

boken er ubibelsk.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2004 kl 21:27


Sitat:
Originally posted by Lionheart
er at Guds tilgivelse er ute av bildet. forsoningen ved Jesu blod er ute av boken. den sier at det fins kristne i helvete og at hvis man ikke er pinsevenn, så havner man i helvete. mary baxter sier i denne boken at dersom man ikke tror på åndsdåpen slik den forkynnes av pinsebevegelsen, så havner man i helvete. dette er ikke sant.

i tillegg sier boken at satan styrer i helvete. dette er heller ikke sant. satan skal pines i helvete. Bibelen sier at satan er kastet ned på jorden og ikke i helvete/dødsriket. Bibelen sier heller ikke at dødsriket er inne i jorden.

boken er ubibelsk.


Jeg har lest denne boken for lenge siden. SÅ igjennom den nå for å finne ut om det stemte som Lionheart påstod. Finner absolutt ingenting i boken som er i tråd med det hun påstår.

Lionheart sier f.ek.s at:

Sitat:

er at Guds tilgivelse er ute av bildet. forsoningen ved Jesu blod er ute av boken.


Her er noen utdrag hentet fra hele boken:

Sitat:

Jesus said, ...Even though I died on a cross for you, you mocked Me and would not repent of your sins. My Father gave you many opportunities to be saved. If only you had listened!" Jesus wept.

Jesus knew my thoughts. "Yes, child," He said, "they do. When people come here, they have the same feelings and thoughts as when they were on earth. They remember their families and friends and all the times they had a chance to repent but refused to do so. Memory is always with them. If only they had believed the gospel and repented before it was too late."

Friend, if you are living in sin, please repent. If you have been born again and have turned your back on God, repent and turn back to Him now. Live good and stand for truth. Wake up before it is too late, and you can spend forever with the Lord in Heaven.

Jesus said, "My Word is true, and it declares that all must repent and turn from their sins and ask Me to come into their lives if they are to escape this place. Through My BLOOD there is forgiveness of sins. I am faithful and just and will forgive all those who come to Me. I will not cast them out."

Young people, stay away from drugs and sex sins. If you have sinned, God will forgive you. Call on Him now while there is still time. Find strong Christian adults, and ask them if you can talk with them about your problems. You will be glad that you took the time now in this world before it is too late.

"Believe Me," Jesus said, "if you sin, you have an advocate with the Father. If you repent of your sins, I will be faithful to cleanse you of all unrighteousness. But if you will not repent, I will come in a time you think not, and you will be cut off with the unbelievers and cast into outer darkness."

On the day of judgment you will stand alone before Me to give an account of what you did with My Holy Word. If you call upon Me in repentance, I will remove the curse from your lands and bless you with a mighty blessing. If you will repent and be ashamed of your sins, I will have mercy and compassion on you, and I will not remember your sins anymore.

"Time after time I called to these souls to repent and to come unto Me. I would have forgiven them and cleansed them; and in My name they could have been set free. But they would not listen to Me. They wanted the lust of the flesh more than the love of the living God. Because I am holy, you must be holy. Touch not the unclean thing, and I will receive you," said the Lord.

"If only they had turned to Me before it was too late," Jesus continued. "My BLOOD was shed so that everyone could come to Me. I gave My life that even the vilest of sinners might live."

...

I tilleg påstår du at boken sier at bare pinsevenner unngår helevete!
kan du si hvor i boken det står at "hvis man ikke er pinsevenn så havner man i Helvete"? Har du lest boken?

ang. problemet med "satan regjerer i ihelvete"
Hun snakker om det vi kaller dødsriket/hades, som ofte på engelsek kalles "hell". Det var dette hun fikk visjon om. . Hun sier ikke at satan regjerer i ildsjøen/gehenna som du påstår På engelsk brukes "hell" både om ildsjøen og dødsriket, så det er mulig at det er en misforståelse bak det.

Uansett lurer jeg på hvordan lionheart igjen kan igjen komme med så urimelige og direkte feilaktige påstander og fremdeles bli godt god for av de andre administratorene på dette forumet. Hvis alle de andre "lederne" her er enige med lionhearts argumentasjoner så er det jo liten grunn til å bruke mer tid her. Kunne vært greit å fått en avklaring av de andre.

...
så nå at hele boken er jo lagt her: http://home.no.net/folders/helvete.htm.
Da er det jo lett for enhver å se selv om det er sant som det blir påstått av lionheart. (jeg fant fremdeles ikke noe pinsevenner og åndsåpen osv.. Har du funnet på dette, lioneart?)

[Edited on 25-7-2004 by geirern]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2004 kl 21:52
Det står ikke


noe om verken pinsebevegelsen eller åndsdåpen. Men boken sier at Satan er i dødsriket (helvete) Skjønner uanz ikke hva som er vits med kranglinga.. det er greit at folk kommer med opplysninger som ikke stemmer. Alt du trenger å si geirern er at hun har påstander uten grunnlag. Vi skal elske hverandre som søsken, for det er vi.. Guds barn. Og hele meningen med livet er å elske hverandre, vokse i kjærligheten og frelse mennesker. Vi har ikke tid til å diskutere læresetninger. I bibelen står det at satan ble sendt ned på jorden. Men hvis helvete er midt i jorden i en usynlig verden da kan vi ikke si at satan ikke er der? kan vi vel? Og så står det i bibelen at satan har sin trone her, derfor kan vi med sikkerhet si at han har sin trone også i helvete så sant som at helvete befinner seg midt i jordens indre. For det er et dødsrike og det står ikke i bibelen om dette dødsriket er midt i jorden eller ikke. Dermed kan du ikke si lionheart at dette er ubibelsk, for det står verken det ene eller det andre i bibelen. Skjønner?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
josteing
Medlem
**




Innlegg: 25
Registrert: 10-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2004 kl 23:43


En god artikkel, om den aktuelle boka. Hentet fra " Let us reason Ministries"

http://www.letusreason.org/BookR2%20.htm
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
josteing
Medlem
**




Innlegg: 25
Registrert: 10-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2004 kl 23:52


En til ...... Hentet fra CIC (Critical Issues Commentary)

http://www.twincityfellowship.com/cic/articles/issue54.htm
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-7-2004 kl 07:42


Sitat:
Originally posted by PeterDJ
noe om verken pinsebevegelsen eller åndsdåpen. Men boken sier at Satan er i dødsriket (helvete) Skjønner uanz ikke hva som er vits med kranglinga.. det er greit at folk kommer med opplysninger som ikke stemmer. Alt du trenger å si geirern er at hun har påstander uten grunnlag. Vi skal elske hverandre som søsken, for det er vi.. Guds barn. Og hele meningen med livet er å elske hverandre, vokse i kjærligheten og frelse mennesker. Vi har ikke tid til å diskutere læresetninger.


Det er jo veldig greit da, å bare si "vi skal elske hverandre og alrdri krangle, for vi er alle guds barn osv", når man blir avslørt som en løgner. Sånn kan man jo avslutte enhver diskusjon, men da blir det liten vits i å diskutere da. :P

Sitat:

I bibelen står det at satan ble sendt ned på jorden. Men hvis helvete er midt i jorden i en usynlig verden da kan vi ikke si at satan ikke er der? kan vi vel? Og så står det i bibelen at satan har sin trone her, derfor kan vi med sikkerhet si at han har sin trone også i helvete så sant som at helvete befinner seg midt i jordens indre. For det er et dødsrike og det står ikke i bibelen om dette dødsriket er midt i jorden eller ikke. Dermed kan du ikke si lionheart at dette er ubibelsk, for det står verken det ene eller det andre i bibelen. Skjønner?


Hvis du hadde lest posten min, så ville du sett at jeg ikke nevnte denne probmelstillingen i det hele tatt. Jeg tok kun opp muligheten for at det man blander sammen helvete og dødsriket , fordi i denne boken blir ordet "hell" brukt om dødsriket/hades. Uansett så hadde jeg ikke kalt lionheart ubibelsk på dette grunnlaget, fordi det er tolkningsmuligheter her (f.eks. Jesus sa om seg selv at han skulle tilbringe "tre dager og tre netter i jordens hjerte", noe som av mange blir tolket som hades, underjorden. Derfor vil man se at når folk i GT blir mant opp fra døden, så kommer de "opp" fra dødsriket og ikke ned.). Ordet "ubibelsk" var det lioheart som brukte, og på direkte løgnaktig grunnlag, som sitatene viser.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du tar opp dette, du som ikke har "tid til å diskutere læresetninger" og bare "elske hverandre": Kanskje du glemte deg litt?



[Edited on 26-7-2004 by geirern]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-7-2004 kl 10:02
Hei geirern


Det var lionheart som sa det var ubibelsk å si at satan var i helvete å regjerte. Derfor tok jeg det opp. Det med hell er sant. Men det er jo to dødsriker uansett hva man kaller det. Det er slik det står da en fyr som er skrevet om i NT. Han fikk ikke mat fra den rike som bodde i huset der hvor han lå, utenfor å tigget. Da de kom til dødsriket var det et skille mellom dem, et segl slik at de ikke kunne dra fra den ene siden til den andre. Den rike ville dra til sin bror å familie og si i fra hvordan han fikk det og advare dem, men abraham eller moses eller hvem de var sa at de har profetene til å advare dem. nei, ser han en død mann så omvender han seg etc.. men nå er det møte her. Snakkes
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-7-2004 kl 16:48
ja, men finn det stedet


der det står at Satan er i dødsriket eller helvete nuh!

det står at Satan er på jorden og ikke bortgjemt som torturmester for tapte sjeler!

Åp 12:12: Derfor skal dere juble, himler og dere som bor i dem! Men ulykkelige jord og hav! For djevelen er kommet ned til dere, og hans vrede er stor, fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-7-2004 kl 17:34
Som jeg sa


Det står verken det ene eller det andre i bibelen, derfor blir det ren spekulering. Vi kan ikke vite hva som er sant.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-7-2004 kl 19:30


Sitat:
Originally posted by Lionheart
der det står at Satan er i dødsriket eller helvete nuh!

det står at Satan er på jorden og ikke bortgjemt som torturmester for tapte sjeler!
...


Vel, hun sier heller ikke i boken at Satan er "bortgjemt i som torturmester for tapte sjeler". Hun beskriver riktignok at de som er der ER i pine, noe som også bibelen beskriver. Hun påstår at det er demoniske skapninger som foråraker denne pinen. Det vet jeg ikke om man direkte kan finne i bibelen, men det er interresant og jeg skal bruke tid på å finne ut om det. Uansett....OM dette egentlig er det eneste i hennes bok som faktisk ike dirkete er bibelsk, så har du tross alt fint lite å fare med i din kritikk.

Jeg lurer mer på, hva din respons (og andres respons) er på at dine påstander om at hun ikke har med jeso blod og forkynnelse om tilgivelse osv i boken, bår sitatene ovenfor, pluss mer i boken, viser så tydelig at dette er feil. Er ubegrunnede failkatige påstander egentlig noen god måte å argumetnere for eller imot kristen bøker eller lærer?? Jeg lurer på om de tre andre moderatorne i dette forumet er enige med lionheart i denne måten å "forsvare evangeliet" på?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-8-2004 kl 00:29


Red kom:
En lengre komentar til boken som er nevnt, ( Mary Kathryn Baxter - En Gudommelig åpenbaring av Helvete, som finnes gjengitt i sin helhet på nettsiden http://www.himmelellerhelvete.tk ) vil bli lagt ut her på apologetisk.net snart. Dere vil da finne den her:Apologetisk forum >> Forum oversikt >> Helvet og evig pine >> Mary Katryn Baxter og "En Gudommelig åpenbaring av Helvete"

Det er ikke sikkert jeg tar tak i de samme tingene som Lionheart her gjorde. Jeg skriver først min komentar nå, også vil jeg eventuelt komentere påstandene rundt manglende forkynnelse av blodet, samt påstanden ang. pinsebevegelsen senere.

Disse to tingene vil jeg komenter ei denne tråden. Men siden den generelle komentaren til boka som helhet blir så lang som den gjør finner jeg det mest ryddig å ha det i en ny tråd.

Om dere da komenterer min komentar, så svarer jeg jo da på det i den nye tråden.

Hu hei... håper ikke dette ble alt for forvirrende.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen