Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Kirken og handelstanden.
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 29-7-2007 kl 11:29
Kirken og handelstanden.


Kirken fnyser av handelstandens tidlige forberedelser til jul, med juleforberedelser alt i begynnelsen av oktober (ofte).

Men jeg må si at handelstanden er nærmere sannheten enn kirken.:wow:

Jeg har tatt dette opp med presten hjemme, men han vet egentlig ikke når Yesuah var født. Han mente at det betydde egentlig ikke noe, det var budskapet som tellte.

Jeg kan være ening til en viss grad, men bare dersom en vet når Han ble født. Men all den tid de feirer Yesuahs fødsel 24./25. desember så er jeg helt uenig.

Hvis en godtar den romsligheten til jul, til påske, til søndagen, til budene og loven - så må konklusjonen være; "dette går dit høna sparker".

Hvilke "ledetråder/kjennemerker" har en da å gå etter når alt blir en tåke?

Det bekrefter igjen hvor viktig det er å holde seg til Bibelen.


Sitat:

Luk.1:5 I de dager da Herodes var konge i Judea, levde det en prest ved navn Sakarias, som hørte til Abias avdeling. Hans hustru var en av Arons døtre, og hennes navn var Elisabet.


Her ligger selveste nøkkelen til når Yesuah var født. Det var ikke helt likegyldig når dette skulle skje.

Sitat:

Far til Johannes var i tjeneste i skiftet Abia, siste halvdel av måneden Tammuz, de første 14 dagene av Juli. Da han kom hjem til Elizabeth i overgangen til Ab måned, ble hun gravid. Hennes første måned var Ab, siste 14 dagene i juli, første 14 dagene i August.

Maria derimot ble gravid i Elizabeth’s syvende mnd., i mnd. Sjebat (januar/februar) og føder i måneden Tisjri (sept./okt.) i tiden der de feiret ”Feast of Tabernacles” og Last Great Day.



Sukkot er den gladeste helligdagen i det jødiske året. I bønnebøkene kalles disse dagene for Zman Simchatenu - gledens tid.


Ingen tilfeldighet at Gud valgte dette tidspunktet. :singing:

Kunne ønske at hele dnk og kristen Norge kunne komme ut av babylon.:(

En noe mer detaljert forklaring.






[Redigert den 29-7-2007 av Viking]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ehasting
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 144
Registrert: 5-7-2006
Bosted: Drammen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-7-2007 kl 00:20


Jeg tror du er inne på noe her. Spennende lesing.

Sånn er det når man ikke forstår grunnlaget for mye av biblen, nemmelig jødisk tradisjon. Tradisjonene igjen reflekterer jo Guds lover gitt til jødene og er nok ikke bare servert fra Gud til jødene på en slump.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 30-7-2007 kl 13:25


Sitat:
Opprinnelig postet av ehasting
Jeg tror du er inne på noe her. Spennende lesing.

Sånn er det når man ikke forstår grunnlaget for mye av biblen, nemmelig jødisk tradisjon. Tradisjonene igjen reflekterer jo Guds lover gitt til jødene og er nok ikke bare servert fra Gud til jødene på en slump.


Alle de "gode hodene" i kirkene har sett dette for lenge siden. Men hvorfor legger de ikke om kursen, de er i ferd med å renne skuta i senk. Mannskapet bør la offiserne gå planka.

.

.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen