Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Kan dere kanskje sjekke ut dette?
RPM
Medlem
**




Innlegg: 57
Registrert: 19-9-2006
Bosted: ulsteinvik
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-3-2007 kl 23:26
Kan dere kanskje sjekke ut dette?


Daniel Ekechukwu.
Det skal visstnok vere en pastor som har staatt opp fra de dode. Det er jo et mirakel som kan skje, men om dette tilfelle er sant vil jeg gjerne vite.




Snar til å lytte, sen til å tale. Det er visdom.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-3-2007 kl 15:56


Har ikke hørt om Daniel Ekechukwu tidligere, så saken er helt ny for meg. Et google søk finner sider som både mener det er en bløff og argumenterer for det, og andre som mener å kunne bevise at det er ekte. Og begge sider dokumenterer sine påstander med fakta. Det koker ned til at noen lyver, begge sider kan nødvendighvis ikke ha rett. Så da vell nesten hver enkelt vurdere de fakta som foreligger og finne ut hvilken side man tror på. Jeg har ikke noe annet enn internett til å "sjekke ut dette" desverre. Endel sider jeg mener å kunne sette tilitt til sier derimot at det er en bløff. Så intil videre tror jeg mest på den versjonen.



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-3-2007 kl 16:04


Eksempel på kilde som argumenterer for at dette er bløff:
http://www.deceptioninthechurch.com/ekechart.html (Jeg personlig velger å tro denne kilden,).
Eksempel på kilde som argumenterer for at dette er en faktisk hendelse: tja, synes ikke jeg fant noen som virkelig prøvde å vise fakta. De fleste var rene gjenfortellinger av historien, uten å gå i dybden. Men denne filmen: http://www.hermon.no/index.php?page=show_book&id=3713 vil kanskje gi litt mere svar.

Så slik er det, kan ikke gi noe bedre svar enn det tror jeg.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thor
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 41
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-3-2007 kl 00:09


Spiller det egentlig noen rolle?
Om Gud vil kan mennesker vekkes fra de døde, har det skjedd får man være glad. Men en kan aldri basere sin tro på slike gjerninger.
Nå vet jeg ikke noe om denne personen men det jeg vet om trosforkynnelse gjør meg naturlig skeptisk til en slik historie. Da fordi det høres ut som en sensasjon.




Romerne 12.21 : La dig ikke overvinne av det onde, men overvinn det onde med det gode!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
RPM
Medlem
**




Innlegg: 57
Registrert: 19-9-2006
Bosted: ulsteinvik
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-4-2007 kl 22:43


Så dette var en godt gjennomført bløff med andre ord, vel Gud utfører iallefall mange mirakler ifølge den statistikk jeg opplever, jeg håper å se mer helbredelser ved mirakler du kunne se i apostelgjerningene og da Jesus vandret på jorden, noe Han gjør ennå gjennom oss som tror. Jeg er bedrøvet ved sykdom, men Gudstroen slipper ikke taket, ekte kjærlighet strømmer ifra den. Rart hvor ugudelige mennesker kan være selv om de leser fra bibelen, det må være trosgaven som åpner bibelens hemmeligheter, andre bare etterligner. Ulver i fåreklær.



Snar til å lytte, sen til å tale. Det er visdom.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen