Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Pastor av Guds nåde?
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-12-2006 kl 08:50
Pastor av Guds nåde?


Interessant tilfelle med drag på damene
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/29/487302.html



[Redigert den 29-12-2006 av Gnagar]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gråspurv
Æresmedlem
**


Avatar


Innlegg: 56
Registrert: 18-5-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-12-2006 kl 09:15


Ja, dette var både interessant og skremmende, men noe med Guds nåde har det ihvertfall ikke å gjøre. Det har nok Fossmo også forstått og det blir mer og mer tydelig hvilken ulv han er. Fårehammen har han lagt av seg for lenge siden.
Hva er det som skjer med disse kvinnene som forelsker seg i ham - forhekset? forblindet? :question:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-12-2006 kl 12:31


Sitat:
Opprinnelig postet av Gråspurv
Hva er det som skjer med disse kvinnene som forelsker seg i ham - forhekset? forblindet? :question:


Psykiatrien har en rekke forsøk på å forklare hvorfor noen kvinner synes å være tiltrekte av voldsmenn eller andre kriminelle. Det er ikke noe som bare gjelder Fossmo. Hollywood har også lagd endel filmer om fenomenet. Noen taler om manglende farsrolle i oppveksten. Andre om misbruk i oppveksten. Noen om et morsinstikt "så så, det er da noe godt i alle, jeg skla nok klare å forandre ham og få fram det beste i ham", andre om "jeg trenger å beskyttes"-syndrom som gjør at man velger en stor og sterk mann (kriminell ingen hindring).

Selv aner jeg ikke hvorfor.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 29-12-2006 kl 15:12
Jesu Kristi Brud


Knutbysaken er en tragedie. En stor tragedie er det også at begrepet "Kristi Brud" har fått en fremmed og forvrengt mening.

Brukt blant ubevandrede i Skriften vil begrepet vekke opp vonde følelser og assosiasjoner, fordi media har knyttet en navngitt, svensk kvinne til det.

"Kristi Brud", "Bruden" eller "Jesu Kristi Brud" er begrep som brukes om "Kirken" eller "Guds utvalgte".

Det er trist at man nå ikke kan nevne denne vakre metaforen uten at tragedien i Sverige dukker opp i tankene.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-12-2006 kl 00:59


Har sett en dokumentar om kvinner som har kjærester i fengsel, det har nok mye å gjøre med morsinstinkt og ønske om å hjelpe.
En dame bodde i England, og hadde kjæresten sin på death row i USA. Manglende evne til et normalt forhold, og ønske om å leve på en illusjon?

I noen tilfeller er det også fascinerende å komme i kontakt med en berømt person. En person som Fossmo er nesten som en levende legende.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-12-2006 kl 04:03


Hmmm jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si jeg. Jeg håper hvertfall hun er et kvinnfolk med bein i nesa og sunt vett. Kjærligheten (som mann-kvinne-ting) ER blind uansett.



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thor
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 41
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-4-2007 kl 23:28


Litt for blind får man vel si når mannen er drapsmann.
Samme sak med den fyren som drepte Gry også, den palestineren fikk jo masser av frierier i fengsel.




Romerne 12.21 : La dig ikke overvinne av det onde, men overvinn det onde med det gode!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen