Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Lyst å se mange frelst
RPM
Medlem
**




Innlegg: 57
Registrert: 19-9-2006
Bosted: ulsteinvik
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-10-2006 kl 23:59
Lyst å se mange frelst


Men arbeidere trengst, og de må være forberedt for å forkynne til "thenonbelivers".
Det å forsøke å leve et rett og hellig liv for Herren, kritisere dem som ikke gjør det, er bortkastet. Misforstå meg ikke, troen har gjort det lettere for meg å gjøre det gode,men jeg brenner for å forkynne det glade budskap til så mange som mulig, men stoppes av djevelens lenker til tider.
Det har blitt tabu, hvorfor det, jo grunnene kan være mange, men en grunn er at det har blitt så store forskjeller for mange det å være kristen, og det å drite i å tro. De går ut og fester hver helg, ser ti på topp filmer, hører på skikkelig umoralske sanger. Og vi skal selvfølgelig ikke flekke klærne våre med det der. Gå opp på et fjell hvor ingen finnes da hver dag. Nei, her sitter vi med det glade budskap, men bygger en mur rundt oss selv, så ingen kan få det vi har fått for å dele.
Ikke at jeg er så flink selv, men tanken på at nåden er nådefull, og Guds kraft virker i meg til å motstå tull fra verden, så kan jeg sitte i samme rom som tollere og drankere.
Men for all del, la Guds kraft virke så dere ikke sliter dere ut, men tenk ikke så fordømmende på verden, den er syk, og trenger den legen vi har fått.
Hva var det vi fikk vite først når vi ble frelst, at Jesus døde for oss, tok på seg vår straff, dette er nåden, hvorfor går vi rundt med tiet munn og viser hva vi kan i helliggjørelse. Idiotisk, da er vi ikke bedre enn muslimer som viser sin styrke i ramadan. Det er mennesklig styrke det.
Nåden helliggjør oss uten at vi tenker over det, på den rette måten og, hvor vi hviler i Gud, mens Han virker i oss.
Se, hør, og hold deg nær Gud, ikke ved å gå i kirken, men ved å ha Ham ved ditt hjerte kan du gå ut til folket.




Snar til å lytte, sen til å tale. Det er visdom.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ehasting
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 144
Registrert: 5-7-2006
Bosted: Drammen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-10-2006 kl 11:06


Jeg vet ikke om forskjellen egentlig har blitt så veldig stor. Dette tror jeg oppleves likt for alle generasjoner. Jeg har noen gangen latt meg lure av tanken at: "alt var så mye lettere før". Men Peter fornektet Jesus 3 ganger. Så det var vel ikke så veldig mye lettere før en nå. Mennesker har ikke forrandret seg.

Ellers fine tanker :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
karras
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 28
Registrert: 12-9-2006
Bosted: Greåker
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-10-2006 kl 15:31


Sitat:
Opprinnelig postet av RPM

Se, hør, og hold deg nær Gud, ikke ved å gå i kirken, men ved å ha Ham ved ditt hjerte kan du gå ut til folket.


Helt enig.

Hva betyr mest? Å "adaptere" en "kirketradisjon" eller å vinne mennesker for Gud?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen