Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: "Bibelskolen som gir deg attitude"
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-1-2006 kl 02:40
"Bibelskolen som gir deg attitude"


http://smb.sentermenigheten.no/web/brosjyre/

Jeg trodde meningen med å gå på bibelskole var å bli bedre kjent med Jesus Kristus som ble korsfestet for oss og ikke for å bli fortalt hvordan personeligheten vår skal være?




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-2-2006 kl 04:05


Nå syns jeg faktisk ikke den brosjyren var så ille jeg da. "Attitude" er vell strengt tatt bare en reklamegimmick. Slik Israelsturen egentlig er for Fjelltun. Og nå ble det vel endel snakk om "Personlighet" på Fjelltun også ?

Ser ikke noe voldsom grunn til å henge seg opp i ordbruken i slagordet her. Hva jeg synes er værre er å gløtte inn på emnelisten deres med f.eks:

"Overvinnende tro" , "Den usynlig verden", "Det kristne menneskesyn". m.m.

Og, hm. var nå dette så ille? nei, kanksje ikke. Problemet blir at jeg ikke aner hva de forkynner om disse evnene. Det kristne menneskesyn omtales jo på alle Bibelskoler, likeså at det finnes en usynlig verden. "Overvinnende tro", sier vel i seg selv litt mere om innholdet og teologisk retning. Men blir for lite å "dømme" noen på. Problemet blir vel egentlig ikke "navnene" på emner, eller slagordene. Men hva som faktisk læres.
Min konklusjon blir, at ut i fra disse nettsidene alene så kan jeg faktisk ikke vite om Sentermenighetens bibelskole er bra eller dårlig. Skal jeg legge godviljen til, og tolke brosjyren uten egne antagelser av hva som "skjuler" seg bak emnene. Så virker skolen faktisk ganske bra.
Skal jeg kunne utale meg om hvorvid det faktisk er en bra skole eller ikke må jeg nesten vite endel mer om hva som faktisk undervises. Ikke bare hva slags slagord de har, og hvordan de setter opp emneplane.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jes
Medlem
**




Innlegg: 84
Registrert: 16-5-2005
Bosted: Danmark
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-2-2006 kl 20:24
Menigheden bag bibelskolen


Hej Kristnerd!
Du havde bragt et indlæg om Sentermenigheten i Asker først i december 2005 under overskriften Anklager menigheten for psykisk lidelse http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=1338 Det gør, at jeg ikke er tryg ved deres bibelskole.
Mvh. Jesper

[Redigert den 4-2-2006 av Jes]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-2-2006 kl 23:47


Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Hej Kristnerd!
Du havde bragt et indlæg om Sentermenigheten i Asker først i december 2005 under overskriften Anklager menigheten for psykisk lidelse http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=1338 Det gør, at jeg ikke er tryg ved deres bibelskole.
Mvh. Jesper

[Redigert den 4-2-2006 av Jes]


Helt enig.

Slik tenker også jeg, og jeg er svært forsiktig meg å "anbefale" bibelskolen deres. Men dette er jo da basert på ting jeg har kjennskap til utenom brosjyren. Mitt poeng var at dersom man kun skulle forholde seg til skolens brosjyre, så har vi (såvidt jeg ser) ikke nå å "dømme" dem på. Brosjyren er egentlig helt grei. Problemet blir mere hva den IKKE sier, enn hva den sier. Så en eventuel advarsel mot deres Bibelskole bør også ta utganspunkt i andre ting enn brosjyren syns jeg.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Elgkjøtt
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 237
Registrert: 2-3-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Modus?

[*] opprettet den 6-2-2006 kl 15:57


Kloke ord, Kristnerd.



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-2-2006 kl 00:38


hva jeg tenker er at man faktisk "må" ty til slike "gimmicker" for å dra folk til bibelskolen. skal det ikke handle om å bli grunnfestet i Guds nåde heller enn å ha en tøff holdning? :P



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen