Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Advarer mot sekt
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2183
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-12-2005 kl 06:01
Advarer mot sekt


"– Slike grupper hever seg over all vitenskap og alle kritiske røster. Det er veldig mye frykt og angst knyttet til dette. Spør man om noe kritisk blir de livredde og sinte og latterliggjør dem som spør. Useriøse grupper vil ikke granske seg selv."

info


.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jes
Medlem
**




Innlegg: 84
Registrert: 16-5-2005
Bosted: Danmark
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-12-2005 kl 19:42


Jeg oplevede følgende af folkene i Adventistkirken "Useriøse grupper vil ikke granske seg selv. " Jeg håber meget på, at adventisterne vil granske sig selv ang. deres lære.
Mvh. Jesper
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 27-12-2005 kl 20:53


Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Jeg oplevede følgende af folkene i Adventistkirken "Useriøse grupper vil ikke granske seg selv. " Jeg håber meget på, at adventisterne vil granske sig selv ang. deres lære.
Mvh. Jesper


Hva er feil med deres lære?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Jes
Medlem
**




Innlegg: 84
Registrert: 16-5-2005
Bosted: Danmark
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-12-2005 kl 21:15


Kære Willy!
Det, som jeg ser der er galt med adventisternes lære er "Den undersøgende dom og 1844", "Søndagen er Dyrets mærke" og de mener dem som har fået åbenbaret, at sabbaten (lørdagen) er den rette helligdag og holder søndag, som helligdag i stedet for sabbaten påtager sig Dyrets mærke. De gør sabbaten til et spørgsmål om frelse.
Efter hvad jeg ser er der intet af ovenstående, som stemmer overens med bibelen.
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Jeg oplevede følgende af folkene i Adventistkirken "Useriøse grupper vil ikke granske seg selv. " Jeg håber meget på, at adventisterne vil granske sig selv ang. deres lære.
Mvh. Jesper


Hva er feil med deres lære?
Mvh. Jesper

[Redigert den 27-12-2005 av Jes]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 27-12-2005 kl 22:08


Sitat:
Opprinnelig postet av Jes
Kære Willy!
Det, som jeg ser der er galt med adventisternes lære er "Den undersøgende dom og 1844", "Søndagen er Dyrets mærke" og de mener dem som har fået åbenbaret, at sabbaten (lørdagen) er den rette helligdag og holder søndag, som helligdag i stedet for sabbaten påtager sig Dyrets mærke. De gør sabbaten til et spørgsmål om frelse.
Efter hvad jeg ser er der intet af ovenstående, som stemmer overens med bibelen.
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs


Du har nok rett i det du skriver her, Jes.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen