Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2    4
Forfatter: Tittel: Mot historiens klimaks/En undersøkende dom
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-8-2007 kl 00:26
Resulatat av flittig granskning.


Av flittig granskning kan det fremkomme svar som ikke er ønskelige. Resultatet er dette et eksempel på:

http://www.ellenwhite.org/rea/letter2004.htm

Mer om dette her:http://www.ellenwhite.org/egw17.htm
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
elin
Medlem
**




Innlegg: 114
Registrert: 15-6-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-8-2007 kl 10:27


Har du lest boken "The messenger of the lord"? av Douglass? Der imøtegås på en grundig måte alle disse anklagene.
At hun var syk f.eks. slik Walter T Rea påstår har en komite av leger grundig gjennomgått påstanden om basert på anklagernes beviser.

men du kommenterte ikke mitt inlleg om Matteus?
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-8-2007 kl 01:17


Nei, eg har ikke lest boken "The messenger of the lord", men eg har lest en god del bøker av the "messenger" of the lord. Min konklusjon er at disse inneholder en blanding av sannhet og løgn som ligger til åpen beskuelse for hver og en som ønsker å undersøke dette. Noen ganger skriver budbæreren i evangeliske vendinger, og noen ganger i strid med disse.

Det finnes en mengde eksempler hvor budbæreren er i åpenbar strid med Skriften. Dette kan dokumenteres! Det finnes også en god del tilfeller hvor det er "profetert" falskt, og dette kan også dokumenteres. Det mest graverende eksemplet er slik eg ser det forsoningsdagens profeti hvor det hevdes at de frelstes synder en gang i fremtiden skal legges på Satan.

Dette har adventistenes ledelse i Norge behandlet i en komite hvor denne lære/doktrine fastholdes. Det var umulig for meg å overse slike fakta i lengden uten at det fikk konsekvenser. Men dette har eg skrevet mye om før både i denne tråden og andre, så det får være svar nok på ditt spørsmål.

mvh Bror
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 25-8-2007 kl 12:15


Jeg er nok "et ubehandlet stykke", men jeg ser mer og mer at jeg har mye å lære av Bror (og andre SDA avhopperes) erfaringerer. De erfaringer er nok "dyrekjøpte", men jeg tror at mange av disse erfaringer gir god hjelp for andre.

Det værste i dette er fordømmelsene fra andre SDA'ere. Mange av "avhopperne" frykter Gud mer enn menneskene og på grunn av det skal en heller lytte til hvorfor "de hopper".

Jeg er en dnk avhopper og "dømmes" av andre dnk'ere, men jeg gjorde det ikke for egen fordel, jeg gjorde det for at jeg ville komme nærmere Gud. Du har ingen "jordisk" fordel i å være avhopper i såmåte.

Jeg angrer ikke et sekund.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
elin
Medlem
**




Innlegg: 114
Registrert: 15-6-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-8-2007 kl 08:28


Sitat:
Det finnes en mengde eksempler hvor budbæreren er i åpenbar strid med Skriften. Dette kan dokumenteres! Det finnes også en god del tilfeller hvor det er "profetert" falskt, og dette kan også dokumenteres. Det mest graverende eksemplet er slik eg ser det forsoningsdagens profeti hvor det hevdes at de frelstes synder en gang i fremtiden skal legges på Satan.



mvh Bror




Det riktige å si her er vel at i henhold til din egen tolkning er hun i strid med skriften. Eksemplet du nevner er jo ikke gått i oppfyllelse ennå så da kan det vel ikke brukes annet til fortolkning så langt
I all respekt også fra en bibelgransker som kommer til en annen konklusjon enn deg
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-8-2007 kl 14:01
Eksemplenes makt eller avmakt?


Her er en del dokumenterte eksempler på EGW`s uoverenstemmelser med Skriften. Dersom mot formodning sannhetsgehalten i dette bare skulle være 10%, er dette likevel svært ille.

Men igjen, det kommer vel også her ann på hvilken briller en har på.

Her er det: http://www.truthorfables.com/EGW_Contradicts.htm
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 26-8-2007 kl 18:54


Sitat:
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Det finnes en mengde eksempler hvor budbæreren er i åpenbar strid med Skriften. ...............
mvh Bror



Det riktige å si her er vel at i henhold til din egen tolkning er hun i strid med skriften. ...............

Et klart eksempel på at "budbæreren (Ellen White)" taler klart i strid med Bibelen er at hun sier Jesus gikk inn i Det Aller Helligste i den himmelske helligdomj først i 1844, mens Bibelen er klar på at Jesus gikk rett inn dit ved sin himmelfart.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-8-2007 kl 01:51
The Echoing Prophet


Spander 45 minutter på et foredrag fra mars 2007 om
kildene til Ellen Whites syner og åpenbaringer. Her avdekkes det at det er en alvorlig sak adventistene driver med i sin glorifisering av EGW blandt annet i sine tv-sendinger på Livestyle-tv. Dette kommer sterkt fram på slutten av foredraget.

Her er det: http://www.ellenwhite.org/audio.htm
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 27-8-2007 kl 08:21


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror

Her er det: http://www.ellenwhite.org/audio.htm

Er du sikker på at dette er rett adresse? Det skjer ingen ting når jeg klikker. Vet du hvilket program man må ha for avspilling av denne filen?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 27-8-2007 kl 08:46


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av Bror

Her er det: http://www.ellenwhite.org/audio.htm

Er du sikker på at dette er rett adresse? Det skjer ingen ting når jeg klikker. Vet du hvilket program man må ha for avspilling av denne filen?


Høyre klikk linken på siden Bror viser til og trykk "lagre mål som..", da laster du ned en wave fil.

[Redigert den 27-8-2007 av Viking]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 27-8-2007 kl 22:45


Den gnostisk katolske kirke :shocked2:



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
elin
Medlem
**




Innlegg: 114
Registrert: 15-6-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-8-2007 kl 11:47


Sitat:
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Det finnes en mengde eksempler hvor budbæreren er i åpenbar strid med Skriften. ...............
mvh Bror



Det riktige å si her er vel at i henhold til din egen tolkning er hun i strid med skriften. ...............

Et klart eksempel på at "budbæreren (Ellen White)" taler klart i strid med Bibelen er at hun sier Jesus gikk inn i Det Aller Helligste i den himmelske helligdomj først i 1844, mens Bibelen er klar på at Jesus gikk rett inn dit ved sin himmelfart.



Han gikk inn i helligdommen ved Sin himmelfart
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 30-8-2007 kl 13:28


Sitat:
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Det finnes en mengde eksempler hvor budbæreren er i åpenbar strid med Skriften. ...............
mvh Bror



Det riktige å si her er vel at i henhold til din egen tolkning er hun i strid med skriften. ...............

Et klart eksempel på at "budbæreren (Ellen White)" taler klart i strid med Bibelen er at hun sier Jesus gikk inn i Det Aller Helligste i den himmelske helligdomj først i 1844, mens Bibelen er klar på at Jesus gikk rett inn dit ved sin himmelfart.



Han gikk inn i helligdommen ved Sin himmelfart

Mener du Det Aller Helligste? I så fall er vi enige der, men Ellen White deler ikke vårt syn på det.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
elin
Medlem
**




Innlegg: 114
Registrert: 15-6-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-8-2007 kl 21:25


Sitat:
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Det finnes en mengde eksempler hvor budbæreren er i åpenbar strid med Skriften. ...............
mvh Bror



Det riktige å si her er vel at i henhold til din egen tolkning er hun i strid med skriften. ...............

Et klart eksempel på at "budbæreren (Ellen White)" taler klart i strid med Bibelen er at hun sier Jesus gikk inn i Det Aller Helligste i den himmelske helligdomj først i 1844, mens Bibelen er klar på at Jesus gikk rett inn dit ved sin himmelfart.



Han gikk inn i helligdommen ved Sin himmelfart

Mener du Det Aller Helligste? I så fall er vi enige der, men Ellen White deler ikke vårt syn på det.


Det står Hagion, som betyr helligdommen, som like gjerne og oftest betyr hele helligdommen. Det er hva hebreerbrevet sier slik jeg leser det.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 31-8-2007 kl 10:46


Sitat:
Opprinnelig postet av elin

Det står Hagion, som betyr helligdommen, som like gjerne og oftest betyr hele helligdommen. Det er hva hebreerbrevet sier slik jeg leser det.

Elin, vi snakker nå om hvor hvilken avdeling i den himmelske helligdom Jesus gikk inn i ifølge adventistenes lære om helligdomstjenesten. Adventistpionerene og Ellen White mener jo at Jesus gikk inn i den innerste avdeling i den himmelske helligdommen, inn i Det Aller Helligste. Da må han vel ha gått inn fra den første avdeling som kalles det Hellige. Eller ser du dette annerledes?
Og hvis Jesus når han entret Helligdommen i 1844, men ikke Det Aller Helligste, hvor kom han fra da?
Eller mener du at det ikke er to avdelinger i den himmelske helligdommen, men bare én avdeling. Da må han vel ha kommet inn utenfra helligdommen i 1844?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-4-2008 kl 16:31
Exposing Adventism


Satan Will Ultimately Bear Our Sins

http://exposingadventism.com/content/facts/satan_will-ultima...

Plan of salvation made after the fall?

http://exposingadventism.com/content/facts/salvation_plan-af...

Begge disse avslørende vranglærer finnes i selve spydspissen i adventismens propagandamateriale. Det er boken "Mot historiens klimaks" ( Graeat Controvercy).

Men her vil vil nok ærlighet fra ledelsen koste for mye og true andre sentrale SDA-doktriner

mener eg.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-5-2008 kl 01:06
Seventh-day Adventism - At the Crossroads


1 of 3- Walrer Rea and Desmond Ford examine Adventism:

http://video.google.com/videoplay?docid=228858148373274783&a...

[Redigert den 13-5-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 13-5-2008 kl 08:04


Som sagt, dersom man finner noe av Ellen G. White som ikke samstemmer med Bibelen, så skal jeg gi avkall på adventismen. :)



\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-5-2008 kl 22:43
Seventh-day Adventism - At the Crossroads


Program 2 av 3.

I disse 3 programmemene kommer det godt fram hva rystelsen innen adventismen dreier seg om. Og det er ikke
uvesentlige spørsmål det dreier seg om. Det kommer også godt til syne hvordan opposisjonelle blir behandlet. Her blir det henvist til bøker som ledelsen "går god for" som demoniserer mennesker som våger å stille spørsmål ved de bærende sda-doktriner som læren omkring 1844 og "den undersøkende dom".

http://video.google.com/videoplay?docid=6488752253982805662&...
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 14-5-2008 kl 08:26


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Satan Will Ultimately Bear Our Sins

http://exposingadventism.com/content/facts/satan_will-ultima...

Plan of salvation made after the fall?

http://exposingadventism.com/content/facts/salvation_plan-af...

Begge disse avslørende vranglærer finnes i selve spydspissen i adventismens propagandamateriale. Det er boken "Mot historiens klimaks" ( Graeat Controvercy).

Men her vil vil nok ærlighet fra ledelsen koste for mye og true andre sentrale SDA-doktriner

mener eg.


Når det gjelder at all synden blir lagt på Satan, opphavsmannen til synd, er det i den forstand at det er han som er årsak til synden, noe man ikke kan se bort ifra. Legg merke til at i Bibelen så sies det ofte at syndere vil bli kastet i ildsjøen tilberedt for djevelen og hans engler. Syndere vil måtte ta konsekvensen som er straff og død, men straffen er hovedsakelig tilberedt for syndens far og hans medarbeidere, Satan og hans engler.

Jesus, derimot, valgte selv å ta våre synder på seg, men dette gjør ikke Satan skyldfri. Det var tross alt ikke Jesu' skyld at vi/Lucifer falt. Ettersom Satan ikke kan frelses, vil han og hans engler lide deres egen straff, basert på deres gjerninger (som man kan være enig om er tvers igjennom onde).
Dermed vil de ta straffen både for dem selv, og for alle dem de fristet og dro med seg i fallet.

[Redigert den 14-5-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 14-5-2008 kl 08:29


Sitat:
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av elin
Det finnes en mengde eksempler hvor budbæreren er i åpenbar strid med Skriften. ...............
mvh Bror



Det riktige å si her er vel at i henhold til din egen tolkning er hun i strid med skriften. ...............

Et klart eksempel på at "budbæreren (Ellen White)" taler klart i strid med Bibelen er at hun sier Jesus gikk inn i Det Aller Helligste i den himmelske helligdomj først i 1844, mens Bibelen er klar på at Jesus gikk rett inn dit ved sin himmelfart.



Han gikk inn i helligdommen ved Sin himmelfart


Han gikk inn i det Hellige (ikke Det Aller Helligste) i Helligdommen.

Dersom man kikker litt på ofringssystemet i Det gamle testamentet, vil man se de paralleller som er trukket mellom Jesu død, den Himmelske Hellidommen og Jesu tjeneste der.

Én gang i året gikk presten inn i Det aller helligste, men før dette gikk han regemessig gått inn i Det hellige. Men én gang for alle gikk han inn i Det aller helligste, hvor han til sist skulle rense HELE helligdommen. Det er dette jeg tror Jesus gikk inn for å sette igang, i 1844.

Etter dette, skulle presten ut og legge alle syndene på hele helligdommen på "syndebukken" (et symbol på djevelen, syndens opphavsmann), og sende den ut i ødemarken.
Dette mener jeg vil skje i det syndere og syndens opphavsmann dømmes og straffes en gang etter de 1 000 år som de freslte tilbringer i Himmelen.

[Redigert den 14-5-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-5-2008 kl 19:12


Hei BiZ!

Her får vi bare konkludere at vi er sakelig uenige. Det synes som om du her innehar et "syn" som er adventismens offesielle, og det er jo ikke så rart siden du er adventist.

Eg skal ikke her bruke mye tid på å gjennta meg selv om denne saken. Men læren om at de botferdiges synder til slutt skal legges på Satan, og at det er det som ble anskueliggjort i forsoningsdagens profeti/liturgi var god grunn for meg for å undersøke om denne doktrinen er i harmoni med Skriften. Da eg kom til den konklusjon at den slett ikke er det men heller roter til evangeliet, ble det så alvorlig for meg at eg gikk tjenestevei med saken og fikk den behandlet i en teologisk komite ved Den norske union.
Resten kan du lese i tråden "Yom Kippur".

I Hebreerbrevet 6,19-20 vil du finne denne teksten:

Dette håpet har vi som et anker for sjelen, sikkert og fast, og som når innenfor forhenget,
dit Jesus gikk som en forløper for oss, og Han er blitt Yppersteprest til evig tid etter Melkisedeks ordning.

Ordet som er brukt om "innenfor forhenget" er på gresk:hagia, forkortelse av Det aller helligste. Det brukes også i 3 Mos 16,2.15

Hebreerne 9,24: For Kristus gikk ikke inn i en helligdom som er gjort med hender, som er et bilde av den sanne helligdom, men inn i selve himmelen, for nå å åpenbares for Guds åsyn for vår skyld;

I den nye King James oversettelsen er det følgende bemerkning: Heb 6,20 *gresk: hagia, en forkortelse av Det aller helligste.

Eg veit ikke noe om hvordan du betrakter slike "små" detaljer. Men min erfaring er at de kan være nøkkelen til bedre innsikt og forståelse av forskjellige emner.

mvh Bror



[Redigert den 14-5-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-5-2008 kl 21:50


Sitat:
Opprinnelig postet av BiZ
Som sagt, dersom man finner noe av Ellen G. White som ikke samstemmer med Bibelen, så skal jeg gi avkall på adventismen. :)


Selv om denne linken finnes litt oppe i denne tråden synes eg
det er en del eksempler her til grundig overveielse.

I aller beste mening BiZ: http://truthorfables.com/EGW_Contradicts.htm
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 15-5-2008 kl 09:19


Takker for interessant lenke!

Noen av de emnene som tas opp er ganske interessante, mens andre (som f.eks. om Satan forførte mannen eller om kvinnen gjorde det) er drøftbare. Indirekte forførte Satan både mannen og kvinnen, man han brukte Eva til å forføre mannen. Satan kan vel bruke mennesker i dag til å forføre/nå igjennom til andre mennesker, kan han vel ikke?

Skal kikke mer på det om litt (er på skolen).




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-5-2008 kl 21:51
Seventh-day Adventism - At the Crossroads


Her er del 3 av dabattprogrammet hos John Ankerberg hvor Walter Rea og Desmond Ford deltar. Eg synes Ankerbergs oppsummering på slutten gir en riktig innsikt i hva adventismen "strever" med i sin rystelse. Programmet vise også at det er forskjellige oppfatninger om evangeliets natur i dette kirkesamfunn, som i andre.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7848045645013111224...



[Redigert den 16-5-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2    4

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen