Apologetisk Forum

Nå er det ALVOR!

Reshey - 27-8-2003 kl 20:43

Arild Edvarsen har skrevet et nytt skriv. Her omtaler han hvordan alt ligger til rette for gjennkomsten, krigene og mye mer.

http://www.tbve.no/blader/N%E5%20er%20det%20alvor.pdf

Uten å svelge alt rått, som mange gjør, så var det mange fine tanker. Om dette skal skje, skjer der gjerne slik, eller på en helt annen måte..
Hva mener dere?

vh
Reshey

[Edited on 28-8-2003 by Reshey]

Arild Edvardsen og endetiden:

Gunnar - 31-8-2003 kl 14:52

Hei Reshey.

En god del av det Edvardsen skriver kan nok være riktig. Dette med syndens konsekvenser er jeg helt enig med ham i. Dette med masseødleggelses våpen kan også godt stemme med bibelen.

Jeg merker meg imidlertid at han sier vedlig lite om de falske profeter, frafallet, og forførelsen blant kristne som bibelen advarerer oss i mot.

Jeg er også uenig i hans syn på dyrets merke. Selv om registreringen av mennesker, og teknologien i dag, nok kan være forløperen til et kontrollsystem som Antikrist vil bruke, har jeg vanskelig for å forstå at det å scanne øyne, eller fingeravtrykk, i seg selv skal kunne være dyrets merke.

Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen.(Apg. 13, 17)

En tredje engel fulgte dem og ropte med høy røst: «Om noen tilber dyret og bildet av det og tar imot merket på pannen eller hånden.. (Apg 14, 9)

Bibelen sier helt klart at dyrets merke er noe man må (aktivit) ta i mot. Dersom Edvardsen skulle ha rett, så har jo ingen av oss noe valg, og må alle akseptere dyrets merke, fordi vi alle jo har hender og øyne, som vil bli scannet, når vi f.eks skal ut å reise.

Edvardsen hevder at det er bildet (av våre øyne og fingeravtrykk, som er lagret i verdens data system), som er det farlige, men denne kontrollen kan jo ikke ta i fra menneskenes egne frie valg (på hvem de vil tilbe, eller tro på).

Jeg er veldig bekymret over det overvåkningsystemet som Edvardsen taler om, men ikke fordi jeg tror det er dyrets merke i seg selv, men på grunn av ting som har med "storebror ser deg" og personvernet å gjøre.

Bibelen sier at alle som tar i mot dyrets merke vil gå fortapt. Jeg forstår dette slik at merket, uansett hva det er (microchip eller noe annet) vil ta i fra mennesket dets frie valg slik at det ikke lenger finnes mulighet til omvendelse, eller til å angre/gjøre om sitt valg. Jeg kan vanskelig se at bruk av fingeravtrykk, eller scanning av øyet, skal kunne hindre folk i å tilbe Jesus.

Min teori(NB!) er heller at det er noe ved dette merket som vil påvirke tankene og viljen til de som bærer det, slik at mennesker blir manipulert/lurt til å tilbe dyret. Vi vet jo allerede at det forskes mye på tankestyring og data, hvor man bl.a prøver å kombinere data teknologi, og hjernen, slik at man kan kommunisere med datamaskinen ved hjelp av tankene.

Nedenfor er noen artikler som omhandler nettopp dette temaet, men da sett i fra et ikke kristent(!) synspunkt:

http://www.smalltimes.com/document_display.cfm?document_id=1...

http://www.abcnews.go.com/sections/scitech/DailyNews/chipimp...

http://edition.cnn.com/TECH/computing/9808/28/armchip.idg/

http://www.wired.com/news/privacy/0,1848,50187,00.html


Artiklene ovenfor viser at ideen med å implantere en microchip for identifikasjon, og til å kommunisere med datamaskinen ved hjelp av tankene, absolutt ikke er noe som fanatiske kristne har funnet på, men er noe som seriøse vitenskapsmenn aktivt forsker på, for å få til i fremtiden.

Allerede nå forsker man f.eks på å få til en sammensmelting mellom data og hjerne, slik at mennesker kan utnytte datakraft i sin egen tenking. (F.eks om man skal løse vanskelige matematiske regnestykker, så prøver man nå å få en PC (chip), koblet til hjernen, til å bidra med å øke menneskets egen regnekapasitet.)

Til slutt vil jeg også si at jeg er litt usikker på Edvardsens syn på Jesu komme, som skal vises ved hjelp av TV apparater. Nå skal ikke jeg nekte Gud å bruke TV dersom Han ønsker å bruke det, men det er et par momenter som jeg mener taler i mot dette:

For likesom lynet, når det blinker, lyser fra himmelbryn til himmelbryn, slik skal det være når Menneskesønnen kommer til syne på sin dag.(Luk. 17,24)

For det første: Hvorfor skulle Den allmektige Gud gjøre seg avhengig av menneskelig teknologi? Gud kan gjøre som han vil, og slik han vil. Selv om vi ikke greier å tenke ut hvordan, så er det ikke noe problem for Gud å vise seg for alle mennesker samtidig, uten å bruke TV.

Det står i bibelen om dramatiske ting som skal skje på jorden, og så sårbar som teknologien tross alt er, så kan det jo godt hende at ikke alle får se Jesus gjenkomst pga teknisk svikt eller ødeleggelse.

For det andre: Selv om verden blir mer og mer global, og teknologisk utbygd, så finnes det faktisk ganske mange fattige mennesker rundt i verden, som ikke har noen som helst tilgang til tv. Det virker litt rart for meg, at dersom f.eks noen er ute i bushen, uten TV, så vil ikke de få med seg hva som har skjedd, før mye senere.

For det tredje: Jeg tror at dersom Edvardsen tar feil (mht bruk av TV), så kan det jo hende at det er Antikrist som står fram på TV, og får folk til å tro at han er Messias?

Som sagt: jeg skal ikke nekte Herren i å bruke TV, men jeg er i sterk tvil på at det er slik Jesus Kristus vil åpenbare seg for verden når Han kommer igjen.

Gunnar.

[Edited on 31-8-2003 by Gunnar]

Nå er det ALVOR!

Reshey - 1-9-2003 kl 23:23

"For det tredje: Jeg tror at dersom Edvardsen tar feil (mht bruk av TV), så kan det jo hende at det er Antikrist som står fram på TV, og får folk til å tro at han er Messias?"

HELT ENIG!
Husker å ha diskuterte det før. "Jamen Arild Edvardsen har sakt at......" I den bevegelen er det en TOTAL etterfølgelse etter "føreren" . Sauer jo bibelsk, men ..... litt geite blod må til om en ikke skal spise alt rått....

Står det ikke en plass i Åp. At antikrist skal stå frem i Guds tempel og si han er Gud.
Prøvde å finne det, noen som vet hvor det står?

Med andre ord, Anti krist, skal spille Jesus, og lure folk til å tro på han. Dersom folk forventer "CNN - Live : Jesus live talk" kommer det til å gå fem på....

Men kan vi noen gang blir for kritiske? Jødene hadde sin oppfatning om hvordan deres Mesias skuille være. Kan vi risikere det samme en gang til? Vi forvennter en FANTASTIK åpbenbaring som gjør at vi er 200 % sikre.
Kan vi riskiere at Jesus kommer og vi ikke vet om han har komt...? Ja dersom verden ligger i ruiner etter en stor krig, hvordan skal en da kunne stole på noe som helst?

Dersom det bare er et Tv bilde av en lysende mann fra Jerusalem..

Er det Israelsk progagande at Jesus har komt? Noe Mossad har funnet på for å stoppe FN sanksjoner?

Dersom Jesus viser seg over himmelen.

Er det Amerikanske satelitter som danner et bilde av Jesus over hele himmelen, for vende om muslimene, og vinne krigen mot terror?
o.s.v...

Og om vi er koblet til data som du snakker om. Hvordan kan vi da vite at det vi ser og tenker, er noe vi virkelige ser og tenker, og ikke bare noe tull som vi blir hjerene vaske med digitalt...

Kristnerd - 7-9-2003 kl 12:39

Høres ut som Matrix...

(host hark...) dette blir en avsporing, men altså. Jeg så den første filmen. og ble helt gira over alle Bibelske paralellene, selv om på ingen måte er en kristen film. Tenkte at å se den var sikkert en døråpner for samtale med ungdommer osv. Statskirkeprester har jo annbefalt det samme i innlegg i Vårt Land, så i så måte tenkte jeg "populære tanker"... Men, hei og hopp, hvem er det som har laget deler av filmusikken? joda, der finner vi Marlyn Manson dere. Dette ble alene god nok grunn til at jeg forkastet alle mine ideer, samt at ikke kommer til å bruke tid på å se Matrix reloaded.

Så begynner folk å kalle meg trangsynt. Er jeg det?